نقد و بررسی ربات جارو برقی شیائومی Xiaomi Mi Roborock S50 2nd Gen

شیائومی همه چیز را می سازد!

شیائومی اکنون به معنای واقعی کلمه همه چیز را می سازد! و ما آنها را به خاطر همین دوست داریم!

 تلفن های هوشمند , لپ تاپ , تلویزیون , اسکوتر برقی , هواپیماهای بدون سرنشین ، اجاق گاز , چراغ های هوشمند ، کتری ، هدفون ، بلندگو، روبات جارو برقی , هدست VR و اکنون حتی مبلمان منزل! پس وقتی بهتون میگم همه چی میسازه تعجب نکنید 🙂

از امروز قرار هست بعضی از بهترین گجت های شیائومی که احتمالاً هرگز نام آنها را نشنیده اید رو براتون بررسی کنیم و در صورت امکان به فروشگاه می باز برای شما عزیزان اضافه کنیم.

امروز میخوایم نسل دوم جاروی رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S50 2nd Genration  رو بهتون معرفی کنیم. هنگامی که شیائومی اولین جاروی رباتیک خود معرفی کرد ، بسیاری از مردم ( از جمله خودم) در مورد عملکرد آن تردید داشتند.اگر بخواهیم داستان کوتاه را کوتاه کنیم, نسل اول جاروی رباتیک شیائومی عملکردی فراتر از حد انتظار داشت.

معرفی

 

این ربات توسط Roborock ، یکی از شرکای سخت افزاری شیائومی تولید شده است و در حالی که در مدل نسل اول دارای برچسب Mijia (مارک فرعی شیائومی که به بخش خانه های هوشمند توجه دارد) ، این نسخه از جارو برقی با همکاری Roborock  تولید شده است.

جارو برقی Mi Robot از همان زیبایی ظاهری مشابه مدل نسل اول برخوردار است, عناصر سفید زیادی با خاکستری در هم آمیخته شده اند , اما تغییرات کمی در مقایسه با نسل اول وجود دارد.

برای شروع فرایند تمیز کاری تنها کاری که باید انجام دهید فشار دادن دکمه روشن / خاموش در بالا است و ربات شروع به کار می کند. Roborock S50 در مجموع 12 سنسور دارد که به او امکان می دهد یک نقشه مجازی از خانه شما ایجاد کندکار ربات تازه با شناسایی مرز های خانه شروع می شود. در این جارو از یک سنسور لیزری وجود دارد که باعث می شود ربات فاصله 1 سانتی متری با دیوارها را حفظ کند و سپر لاستیکی 2 میلی متری نیز اطمینان حاصل می کند که در صورت ضربه خوردن آسیبی به دستگاه وارد نشود.

طراحی

 

در قسمت جلو مخزن آب و شستشو قرار دارد و برس های تمیز کننده خشک در قسمت پشتی قرار دارند. دو بلندگو در جلو قرار دارد و سینی جمع آوری گرد و غبار و همچنین دکمه های تنظیم مجدد Wi-Fi در زیر درب قرار گرفته اند. یک برس چرخان در سمت راست وجود دارد که ذرات را در مسیر ربات سیفون می کند ، و یک برس دایره ای در زیر دستگاه وجود دارد که تاثیر زیادی در مکش گرد و غبار دارد.

عملکرد و قابلیت ها

 

الگوریتم مسیریابی به لطف حسگر فاصله لیزری جدید بسیار بهتر از مدل نسل اول شده است. این ربات دارای یک باتری 5200 میلی آمپر ساعتی است که برای حدود 45 دقیقه تمیز کردن ( برای یک خانه 250 متری) مناسب است و اگر در اواسط کار شارژ آن تمام شود ، برای شارژ مجدد به طور خودکار به جایگاه شارژ برمی گردد. هنگامی که کاملاً شارژ شد ، از همان نقطه ای که متوقف شده است ، مجددا شروع به کار میکند.

شیائومی نمونه ای از این مدل را در هند به فروش می رساند که با باتری 3200 میلی آمپری عرضه شده است ، بنابراین محدوده کمتر و  همچنین زمان آماده به کار کمتری خواهد داشت.

 

برای این کار تنها لازم است اپلیکیشن Mi Home را بر روی گوشی خود نصب کنید پس از بارگیری برنامه به راحتی می توانید جارو برقی Mi Robot را به Mi Home متصل کنید.می توانید زمان کار جارو برقی به مواقعی که در منزل نیستید موکول کنید برای مثال جمعه یا جمعه ها ساعت 14. و همچنین میتوانید از راه دور دستگاه را روشن یا خاموش کنید. همچنین میتونید فقط محدوده انتخابیتون رو جارو کنید

این ربات داری وایفای داخلی است و اتصال آن به Mi Home کاملاً ساده است. کافیست برنامه را نصب کنید و با یک حساب Mi وارد سیستم شوید و اندکی پس از بارگیری برنامه باید ربات Mi را مشاهده کنید. سپس می توانید ربات را به شبکه Wi-Fi خانه خود متصل کنید (بیش از 2.4 گیگاهرتز کار می کند) ، و هنگامی که با Mi Home جفت شد ، می توانید به لیست کامل ویژگی های آن دسترسی پیدا کنید.

جاروبرقی شیائومی Mi Robot آیا باید آن را بخرید؟

بنابراین سوال بزرگ این است که آیا این ربات ارزش برچسب 600 دلار را دارد؟ این به جیب شما ، اندازه خانه شما بستگی دارد!

این ربات به لطف برد 2.5 ساعته و الگوی تمیز کردن کارآمد ، در خانه ای با اندازه متوسط ​​تا بزرگ مناسب خواهد بود.اگر در یک عمارت زندگی می کنید ،در صورتی نتواند کل منطقه را با یک بار شارژ نظافت ، پس از شارژ مجدد به باقیمانده خانه شما رو تمیز خواهد کرد.

به طور کلی ، جارو برقی Mi Robot یکی از بهترین جاروبرقی های ربات است که می توانید امروز بخرید و ترکیبی از ویژگی های همراه با نظارت بر زمان واقعی ، آن را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است. سنسور لیزر یک کار خارق العاده را در اطراف اشیا خانه شما انجام می دهد و هنگامی که یک نقشه مجازی سه بعدی ایجاد می کند ، از آن برای تمیز کردن در آینده استفاده می کند.

علی قشقایی
ارسال دیدگاه