می 11 الترا معرفی شد,همه چیز بی نقص و عالی

شیائومی از عرضه جهانی Mi 11 Ultra ، بهترین پرچمدار خود که انقلابی در عکاسی و فیلمبرداری از تلفن های هوشمند ایجاد کرد ، خبر داد. Mi 11 Ultra با بزرگترین سنسور دوربین گوشی سامسونگ GN2 جهشی در فناوری دوربین گوشی های هوشمند ایجاد کرد.

آقای جون در ابتدای این بخش اعلام کرد که گوشی می 11 اولترا در بررسی‌های وبسایت DxOMark موفق به کسب امتیاز 143 شده و به این ترتیب بهترین گوشی حال حاضر دنیا در زمینه عکاسی می 11 الترا می باشد.

 

 

روز شلوغ شیائومی

امورز شیائومی روز شلوغی داشت. این شرکت تا حالا مسلما از نظر کمیت موفق بوده و فشار تحریم آمریکا بر هواوی باعث شده که از نظر فروش این شرکت را پشت سر بگذارد.

تا حالا گوشی‌های شیائومی را حداکثر در رده میان‌رده‌های خوب و یا پرچم‌دارهای ضعیف رده‌بندی می‌کردیم.حالا به نظر می رسد شیائومی در سودای رقابت با اپل و سامسونگ است و البته این وسط دوست ندارد که چینی‌های دیگر مانند اوپو و ویوو هم برایش تبدیل به رقیب بشوند.

در عکس زیر ابتدا نگاهی به مقایسه پرچم دارای برند های دیگه با رقیب جدید و بسیار سرسختشون یعنی می 11 الترا می اندازیم.

 

جدای از دو محصول جذاب و خوش قیمت می 11 لایت و می 11 پرو، گوشی پرچمدار و همه فن حریف شرکت موسوم به Mi 11 Ultra معرفی شد که یک محصول بی‌نظیر در بخش دوربین، فناوری شارژ و باتری است

دوربین اصلی

در این مراسم آقای جون مدیرعامل شرکت شیائومی بیشترین زمان معرفی را به قابلیت‌ها و ویژگی‌های ارائه شده در بخش دوربین گوشی می 11 الترا اختصاص داد.

در پشت گوشی Mi 11 Ultra قسمت برجستگی دوربین‌ها واقعا قابل توجه است و باید گفت که حدود یک سوم فضای پشت گوشی شامل این قسمت می‌شود که در نوع خودش جالب توجه است.

دوربین اصلی شیائومی می 11 اولترا از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر استفاده می‌کند و مجهز به فوکوس خودکار دوال پیکسل پرو (Dual Pixel Pro) است. در دوال پیکسل پرو، سرعت و دقت فوکوس خودکار بسیار بهتر از نسل قبل  عمل خواهد کرد. دوربین اصلی گوشی رده‌بالای شیائومی از Smart ISO Pro پشتیبانی می‌کند. دو دوربین دیگری که در پنل پشتی می 11 اولترا حضور دارند نیز تحسین‌برانگیز هستند. لنز پریسکوپی بزرگ‌نمایی پنج برابری اپتیکال و بزرگ‌نمایی ۱۲۰ برابری هیبریدی ارائه می‌دهد.

این گوشی علاوه بر سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی خود از یک سنسور 48 مگاپیکسلی TeleMacro ساخت سونی با زوم پریسکوپی و قابلیت ارائه زوم اپتیکال 5x، لرزشگیر اپتیکال و زوم هیبریدی 120 برابری نیز استفاده می‌کند. در کنار دو سنسور فوق یک سنسور اولترا واید 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 دیگر با زوایه دید 128 درجه‌ای نیز قرار گرفته که به صورت مجزا به فوکوس خودکار نوع PDAF مجهز شده است.

شیائومی می ۱۱ اولترا می‌تواند با همین دوربین پریسکوپی ویدئوی ۸K هم ضبط کند که این هم برای نخستین بار در دنیا است که منظره زوم شده بشود با چنین وضوحی فیلم برداشت.

البته هر ۳ دوربین قابلیت فیلمبرداری ۸K دارند، همان طور که ویژگی عکاسی در شب هم دارند.

دوربین سلفی

در بخش دوربین جلو نیز شیائومی سنسور دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی را مورد استفاده قرار داده که به لرزشگیر الکترونیکی یا gyro-EIS مجهز شده و می‌تواند انتخابی عالی برای عکاسی با جزئیات بالا و حتی در حین حرکت و یا وزش باد باشد

 

اما چیز واقعا عجیب و غریب در می ۱۱ اولترا، وجود یک صفحه نمایش کوچک در کنار لنزهاست که اعلان ها ، میزان باتری ، وضعیت هوا ، هشدارهای بهداشتی و سایر اطلاعات ضروری را به شما نشان می دهد. همچنین یک حالت صرفه جویی در مصرف انرژی فوق العاده کم وجود دارد که با استفاده از این صفحه نمایش کوچک ، 55 ساعت زمان آماده به کار اضافی را به شما می دهد.

با این حال شیائومی می گوید مهمترین عملکرد نمایشگر ثانویه در پشت اجازه سلفی با وضوح بالا از دوربین های عقب آن است.

سخت‌افزار

گوشی نیز طبق آنچه می‌توان حدس زد به تراشه Snapdragon 888 و حافظه‌های LPDDR5 و همچنین حافظه‌های سریع UFS 3.1 مجهز شده در چند نسخه مختلف با حافظه رم از 8 و 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همه نسخه‌های این گوشی نیز به فناوری 5G مجهز شده‌اند.

 

صفحه نمایش

 

پرچم‌دار جدید چینی‌ها صفحه‌نمایش ۶٫۸۱ اینچ AMOLED با وضوح +1440p دارد که توسط شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. این صفحه‌نمایش از نرخ رفرش ریت ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. صفحه‌نمایش می 11 اولترا که از استانداردهای +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند توانسته است امتیاز +A را از سایت دیسپلی‌میت دریافت کند.

باتری و شارژر

 

 این گوشی مجهز به فناوری شارژ سریع 67 واتی به هر دو صورت سیمی و بی‌سیم است که می‌تواند ظرف مدت زمان 34 دقیقه باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دستگاه را شارژ کند.

علاوه بر موارد فوق این گوشی توانایی ارائه شارژ معکوس با توان 10 وات برای دستگاه‌های دیگر را نیز دارد که مجدداً تا این توان برای اولین بار است که در دنیای موبایل ارائه می‌شود.

قیمت

شیائومی می 11 اولترا در بازارهای جهانی هم عرضه می‌شود. در چین، کانفیگ پایه‌ی گوشی با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه می‌شود و با قیمت ۶۰۰۰ یوآن (۹۱۵ دلار) در دسترس قرار می‌گیرد. با پرداخت ۵۰۰ یوآن (۷۶ دلار) بیشتر می‌توانید همین کانفیگ با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم تهیه کنید. قوی‌ترین کانفیگ شیائومی می 11 اولترا با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۷۰۰۰ یوآن (۱۰۶۵ دلار) قیمت دارد. این گوشی به‌همراه مدل پرو در روز ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) عرضه می‌شود.

شیائومی افزون‌بر مدل سرامیکی مشکی و سفید، مدلی ویژه از می 11 اولترا را که از پنل پشتی سرامیک مرمر استفاده می‌کند معرفی کرده که همان قیمت ۷۰۰۰ یوآن (۱۰۶۵ دلار) را دارد و از ۱۲ گیگابایت رم به‌همراه ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند.

شیائومی می‌گوید کاربران در صورت تمایل می‌توانند قاب ۱۵۰ یوآنی (۲۳ دلاری) گوشی را که از چرم گیاهی ساخته شده و در رنگ‌های آبی و نارنجی عرضه می‌شود تهیه کنند. می 11 اولترا همچنین کاوری آینده‌مانند دارد که با قیمت ۲۰۰ یوآن (۳۰ دلار) عرضه می‌شود.

علی قشقایی
ارسال دیدگاه