گوشی های جدید شیائومی سه‌سال آپدیت اندروید و چهارسال آپدیت امنیتی دریافت می کنند

شیائومی اعلام کرده است که گوشی هایی که از این به بعد عرضه می شوند، 3 آپدیت اندروید و 4 سال آپدیت های امنیتی دریافت خواهند کرد که حرکت مثبت و رو به جلویی محسوب می شود.

گوشی های اندرویدی معمولا برحسب قیمت و شرکت سازنده بین 1 تا 2 بروز رسانی نسخه اندروید دریافت می کنند. معمولا پرچمدار های هر شرکت از بیشترین پشتیبانی نرم افزاری بهره می برند. اما حالا شیائومی همانند سامسونگ که سال پیش در اقدامی بزرگ، پشتیبانی نرم افزاری از گوشی هایش را افزایش داد و تضمین کرد که برای آن ها 3 آپدیت اندروید و 4 سال آپدیت های امنیتی ارائه می کند.

اما برخلاف سامسونگ که گوشی های دو سال پیش خود را هم مشمول این ارتقا کرد، شیائومی گفته فقط گوشی های جدید این شرکت که از این به بعد عرضه می شوند، شامل این افزایش زمان پشتیبانی خواهند بود و 3 آپدیت نسخه اندروید و 4 سال آپدیت های امنیتی دریافت خواهند کرد.

اولین گوشی هایی که شامل این افزایش زمان پشتیبانی می شوند، گوشی 11T و 11T Pro هستند که چند روز دیگر توسط شیائومی معرفی می شوند.

شرکت چینی می‌خواهد امسال از گوشی‌های پرچم‌دار سری 11T خود رونمایی کند. اینکه دیگر شاهد پسوند می نیستیم اشتباه تایپی نیست چرا که شیائومی تصمیم گرفت دیگر گوشی‌های خود را با پسوند می راهی بازار نکند.

گوشی های قدیمی هم شامل این تصمیم شیائومی می شوند؟

شیائومی گفته با بهبودهای مستمر در سخت افزار گوشی ها، عمر مفید گوشی ها در حال افزایش هست. به همین خاطر کاربران حالا اهمیت بیشتری به دریافت اخرین بروز رسانی ها می دهند. شیائومی در پاسخ به درخواست کاربران و افزایش خدمان پشتیبانی دست به چنین اقدامی زده است.

شیائومی گفته در حال ارزیابی ارائه چنین سطحی از پشتیبانی برای گوشی های عرضه شده است. ممکن است در آینده این افزایش زمان پشتیبانی را به گوشی هایی که در حال حاضر عرضه شدن هم گسترش بدهد, اما هنوز شرکت در این باره تصمیمی نگرفته است.

علی قشقایی
ارسال دیدگاه