پروژه خودروی برقی شیائومی با موانع نظارتی روبرو شد

پروژه خودروی برقی شیائومی

شرکت شیائومی با مشکلاتی در دریافت تاییدیه نظارتی برای پروژه خودروی برقی خود در چین مواجه است که یک مانع غیرمنتظره برای تلاش 10 میلیارد دلاری این غول خودروسازی است.

به گفته افراد آگاه، این شرکت مستقر در پکن ماه ها با مقامات کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی درباره صدور مجوز صحبت کرده است.

شیائومی یکی از شرکت‌های جدید در بخش خودروهای برقی چینی است که در حال حاضر رقبای زیادی دارد.از جمله نام‌های با سابقه BYD Co. و Nio.شیائومی امیدوار است که تخصص شیائومی در فناوری های متصل و ایجاد جوامع وفادار کاربران بتواند در بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان تکرار شود.اما هر چه تأخیر در اخذ مجوز بیشتر باشد،رقبای آن فاصله بیشتری خواهند داشت.

این سازنده گوشی های هوشمند و لوازم الکترونیکی پس از ثبت اولین کاهش فروش خود در سه ماهه اول،حوزه های رشد جدیدی را دنبال می کند.یکی از این افراد که خواست نامش فاش نشود،گفت:در حالی که برخی از مدیران شیائومی امیدوارند که این مقام در نهایت به پروژه خودروهای الکتریکی چراغ سبز نشان دهد،برخی دیگر نگران هستند که این روند برنامه های شرکت را به تاخیر بیندازد.شیائومی زیرمجموعه EV خود را در سپتامبر 2021 ثبت کرد و به شرکت اجازه داد تا فرآیند درخواست را آغاز کند.

سهام شیائومی در روز جمعه در هنگ کنگ تا 5.4 درصد سقوط کرد.

چین پس از هجوم به این صنعت که منجر به موجی از ورشکستگی‌های پرمخاطب شد.نظارت بر بخش خودروهای برقی را تشدید کرده است.از متقاضیان جدید خودروهای برقی خواسته می شود یک سری مدارک را برای اثبات توانایی های مالی و تکنولوژیکی خود ارائه دهند و روند بررسی ممکن است ماه ها طول بکشد.دولت همچنین گاهی اوقات درخواست‌ها را رد می‌کند،و شرکت‌ها پس از آن وقتی نوبت به فرآیند نظارتی می‌رسد،به نقطه اول برمی‌گردند.

یکی از این افراد گفت که نبود مجوز خودروسازی در حال حاضر تأثیر محدودی بر تلاش‌های توسعه EV شیائومی داشته است. بخش خودروهای برقی بیش از 1000 کارمند دارد و شیائومی گفته است که قصد دارد اولین خودروی خود را در سال 2024 تولید انبوه کند.زمینی را در حومه جنوب شرقی پکن برای یک کارخانه مونتاژ خریداری کرده و برای افزودن فناوری، استارت آپ های برقی را خریداری کرده است.

در اوایل سال 2021،لی متعهد شد که در مدت 10 سال حدود 10 میلیارد دلار برای ساخت خودروهای با برند شیائومی سرمایه گذاری کند.این مرد 52 ساله تا حد زیادی از انظار عمومی عقب نشینی کرده است تا زمان خود را در پروژه EV بگذراند.

رضا
ارسال دیدگاه