شیائومی با همکاری گریت وال خودرو برقی می سازد

شرکت شیائومی چین قصد دارد خودروهای الکتریکی (EV) را با همکاری  کارخانه گریت وال Great Wall Motor Co Ltd بسازد ، طبق گزارش رویترز، سه نفر از افراد نزدیک به شرکت شیائومی با اطلاع مستقیم از این موضوع ، اعلام کرده اند این غول فناوری چینی آخرین شرکتی است که به رقابت EV (وسایل نقلیه الکتریکی) می‌پیوندد.

شیائومی ، یکی از بزرگترین سازندگان تلفن های هوشمند در جهان ، در حال مذاکره برای استفاده از یکی از کارخانه های گریت وال در چین برای تولید خودروهای الکترونیکی با نام تجاری خود است.این طرح در حالی صورت می گیرد که شیائومی به دنبال تنوع بخشیدن به درآمد خود از تجارت تلفن های هوشمند است که عمده درآمد آن را تشکیل می دهد اما حاشیه سود بسیار ناچیزی را به همراه دارد.

سهام شیائومی پس از گزارش این طرح از سوی رویترز ، 6.3 درصد رشد کرد و سهام هنگ کنگ گریت وال در پایان روز 10.4 درصد مثبت شد.

 

گریت وال موتورز؟؟

گریت وال موتورز، (به انگلیسی: Great Wall Motors) شرکت خودروسازی چینی است، که در زمینه تولید خودروی بیابانگرد، وانت، مینی‌بوس، مینی‌ون و اس‌یووی فعالیت می‌کند. شرکت گریت وال موتورز در سال ۱۹۸۴ راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۲ شمار ۶۷۵٫۰۰۰ دستگاه خودرو تولید نمود، که رتبه هفتم از بزرگترین خودروسازان چین را به خود اختصاص داد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر بائودینگ، چین قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس اوراق بهادار هنگ کنگ و بورس شانگهای معامله می‌شود.

از محصولات این شرکت قبلا ولکس Volex C30  در بازار ایران عرضه شده بود.

شایعه یا واقعیت ؟

شیائومی از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است. گریت وال نیز در اواخر روز جمعه در کنفرانسی گفت که درباره چنین مشارکتی با شیائومی بحث نکرده است.

یکی از این افراد به رویترز گفته استی که هر دو شرکت قصد دارند همکاری را به زودی در اوایل هفته آینده اعلام کنند.

علی قشقایی
ارسال دیدگاه