ایالات متحده آمریکا با تعلیق دائم تحریم های شیائومی موافقت کرد

تحریم شیائومی

شرکت چینی شیائومی در ابتدای سال 2021 ، درست چند روز قبل از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ، به لیست سیاه آمریکا اضافه شده بود ، اما به نظر می رسد اکنون توافقی بین این شرکت و دولت آمریکا انجام شده است.

ایالات متحده آمریکا با تعلیق دائم تحریم های شیائومی موافقت کرد

به گفته بلومبرگ ، شیائومی و دولت آمریکا توافق کرده اند که لیست سیاه ترامپ را کنار بگذارند ، قانونی که ترامپ وضع کرده بود آمریکا را از سرمایه گذاری در این شرکت منع می کند. هواوی نیز در لیست سیاه قرار دارد ، به این معنی که نمی تواند به عنوان مثال خدمات گوگل را در تلفن های هوشمند خود ارائه دهد.

در ژانویه 2021 ، وزارت دفاع ایالات متحده شیائومی را “یک شرکت نظامی چینی کمونیست” خطاب کرد ، به این معنی که مشمول دستور اجرایی ترامپ است. طبق این ممنوعیت ، گفته شد سرمایه گذاران آمریکایی باید سهام خود را در این کمپانی چینی تا 11 نوامبر 2021 واگذار کنند.

شیائومی به دنبال انتصاب بایدن از دولت ایالات متحده شکایت کرد و بلومبرگ گزارش داد که در 12 مه 2021 وزارت دفاع ایالات متحده موافقت کرده است که شیائومی را از لیست سیاه به طور دائم خارج کند. حدود دوماه پیش یک قاضی آمریکایی تحریم شیائومی را موقتا تعلیق کرده بود.

بلومبرگ گفت که هم دولت آمریکا و هم شیائومی در حال تعیین شرایط هستند و یک پیشنهاد مشترک جداگانه قبل از 20 مه 2021 ارائه خواهند کرد ، بنابراین ما گمان می کنیم که در آن زمان جزییاتی بیشتری از تعلیق دائم تحریم های شیائومی برای گفتن خواهیم داشت.

 

 

علی قشقایی
ارسال دیدگاه