بررسی Xiaomi Mi 11 Lite 5g: یک گوشی فوق العاده سبک 5G

شیائومی Mi 11 Lite 5G قرار است ارزان ترین مدل Mi 11 امسال باشد. این گوشی یک دوربین خیلی قدرتمند یا یک صفحه نمایش درجه یک مانند Mi 11 Ultra ندارد. اما فکر می کنم هنوز موارد برجسته ای دارد که مختص به Mi 11 Lite است. با توجه به این موارد برجسته ، فکر می کنم هنوز هم افراد زیادی هستند که این گوشی را انتخاب خواهند کرد. امروز  در وبلاگ می باز بررسی Xiaomi Mi 11 Lite 5g  را که چند روزی به بازار عرضه شده  براتون آماده کردیم.

طراحی  Xiaomi Mi 11 Lite 5G

شکل ظاهری پشت گوشی در نگاه اول تقریباً مشابه Mi 11 است . همان طراحی ماژول لنز ،لوگو در همان جایگاه قبلی حک شده است. اما جزئیات متفاوت است. به عنوان مثال ، صفحه پشت صاف شده است ، دکمه پاور دارای سنسور اثر انگشت است و نوشته 108MP روی لنز وجود ندارد.

نمای پشتی Xiaomi Mi 11 Lite 5G

از بعد طراحی  این گوشی بسیار ساده و معمولی است. اما بزرگترین نکته برجسته آن  وزن و ضخامت آن است. وزن 159 گرم و ضخامت 6.81 میلی متر برای گوشی 5G فوق العاده است. همچنین سبک ترین و باریک ترین گوشی 5G است که ما بررسی کرده ایم.

وزن و ضخامت Xiaomi Mi 11 Lite 5G
این گوشی تنها 159 گرم وزن دارد

 

گرچه قاب گوشی هنوز پلاستیکی است ، اما صفحه پشتی هنوز از شیشه مات AG ساخته شده است. احساس آن بسیار بهتر از تلفنی است که کاملا از پلاستیک ساخته شده است.

اگرچه طراحی Mi 11 Lite 5G بسیار معمولی است ، اما من حاضر هستم برای کنترل فوق العاده وزن و ضخامت نسبت به امکانات و همچنین ظرفیت بالای باتری این گوشی, رتبه بالایی به شیائومی می 11 لایت بدهم.

 

 

شیائومی می 11 لایت

نمایشگر Xiaomi Mi 11 Lite 5g

قسمت جلوی Mi 11 Lite 5G از صفحه نمایش 6.55 اینچی با رزولوشن  1080p با پشتیبانی از HDR10 + و Dolby Vision بهره می برد. صفحه نمایشگر این گوشی از AMOLED انعطاف پذیر ساخته شده است.

شیائومی می 11 لایت فایو جی

اما Mi 11 Lite 5G در دو نوع نمایشگر در بازار وجود دارد. در واقع ، پیکسل ها در دو پیکربندی مختلف مرتب شده اند. یکی از انواع صفحه نمایش با پیکسل های الماس مانند است ، در حالی که نوع دیگر دارای پیکسل های RGB دلتا است.

متأسفانه ، صفحه پیکسل RGB دلتا در مقایسه با صفحه پیکسل الماس مانند از وضوح کیفیت پایین تری برخوردار است . مدلی که در اختیار ماست از یک صفحه نمایش با پیکسل RGB Delta برخوردار است.بنابراین کیفیت صفحه نمایش در مقایسه با نسخه دیگر که با همان قیمت ارائه می شود ، پایین تر است.

اما اگر خوش شانس باشید و نسخه ای با پیکسل های الماس مانند از صفحه نمایش دریافت کنید ، معتقدم که این صفحه هنوز می تواند نمره قبولی کسب کند. اما نسخه پیکسل های RGB Delta بدیهی است که نمره خوبی ندارد.

عمکرد گوشی در بازی

نکته قابل توجه دوم Mi 11 Lite 5G پردازنده جدید Snapdragon 780G است .

عملکرد پردازنده میان رده جدید 5nm Snapdragon در نرم افزار های بنچمارک به شرح زیر است: AnTuTu با بنچمارک 537788 ، 3Dmark با بنچمارک 3121.

بررسی xiaomi mi 11 lite 5g

تست بازی نیز این نظر را تأیید می کند. به نظر می رسد PUBG هیچ فشار قابل توجهی روی تراشه میان رده وارد نمی کند.با این حال ، نرخ فریم Genshin Impact به طور متوسط ​​37.96 فریم در ثانیه بود که یک عملکرد نسبتاً متوسط می باشد.

 

چیزی که در این عملکرد جالبی داشت ، کنترل دما بود. حداکثر درجه حرارت فقط 50 درجه سانتیگراد بود. به طور کلی ، Mi 11 Lite 5G فقط برای کاربران بازی های سبک و متوسط مناسب است.

بررسی دوربین Xiaomi Mi 11 Lite 5G

دوربین گوشی Mi 11 Lite 5G یک دوربین ارزان قیمت است. این دوربین سه گانه از یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی ، یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو تله فوتو 5 مگاپیکسلی تشکیل شده اند.

دوربین می 11 الترا

دوربین اصلی

سبک رنگ دوربین اصلی در سمت کنتراست بالا است. کنتراست بالاتر از Realme GT Neo است . برخی صحنه ها واضح تر به نظر می رسند ، اما دامنه پویایی آنچنان مناسب نیست. احتمال شروع خودکار HDR زیاد نیست ، اما حتی اگر HDR به صورت دستی روشن باشد ، بهبود دامنه دینامیکی زیاد نیست. هنگام گرفتن عکس در حالت HDR مراقب باشید صحنه ای را که بسیار روشن باشد انتخاب نکنید.

عملکرد در شب شبیه به روز است ، با نسبت کنتراست بالا باعث می شود صحنه شب کمی کم نورتر به نظر برسد. اما موارد برجسته به خوبی کنترل می شوند. هایلایت ها در حالت شب بیشتر کاهش می یابند و در تاریکی شدید می توان میزان نوردهی را کمی بهبود بخشید. تا زمانی که نور خیلی ضعیف نباشد ، استفاده از حالت شب برای گرفتن عکس توصیه نمی شود.

عکاسی روز با شیائومی می 11 لایت
عکس در روز ,برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید
عکاسی در شب
عکس در شب ,برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید

 

لنز ماکرو

لنز ماکرو این گوشی همان لنز Redmi K40 است . معتقدم شما از قبل با قدرت این لنز ماکرو تله کاملاً آشنا هستید . این لنز می تواند از نزدیک عکس های خوبی بگیرد که دوربین اصلی و لنز فوق العاده عریض قادر به گرفتن آنها نیستند.

 

عکاسی ماکرو
عکاسی ماکرو,برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید

باطری و  شارژر شیائومی می 11 لایت 5G

گوشی بدون شارژر و کابل شارژ ارائه می شود. قدرت شارژ پیشنهادی شیائومی, 33 وات استاندارد خانواده های میان رده خانواده شیائومی است.

 

شارژ گوشی در 10 دقیقه 24٪ شارژ شد ، بعد از نیم ساعت به 57٪ رسید ، و برای شارژ کامل به 64 دقیقه زمان نیاز داشت. به طور کلی ، ظرفیت باتری تلفن های نازک و سبک خیلی زیاد نیست اما بسیار شگفت آور است که شیائومی اینکه این یک گوشی 159 گرمی است ، هنوز هم توانسته باتری 4250 میلی آمپر ساعت را در آن قرار دهد.

سرعت شارژ می 11

در آزمایش ما ، برای نیم ساعت Tiktok  شش درصد شارژ برای نیم ساعت فیلم 1080P پنج درصد شارژ مصرف کرد. دو بازی اصلی “PUBG” و “Genshin Impact” به ترتیب 9٪ و 16٪ مصرف کردند. این سطح دوام باتری اکنون با بسیاری از تلفن های 4500 میلی آمپری قابل مقایسه است. این باتری در چنین تلفن همراهی یکی از نکات برجسته این گوشی می باشد.

باتری شیائومی می 11 لایت

 

در دوره 5G ، شیائومی یکی از معدود گزینه ها را برای کاربرانی که دوست دارند از تلفن های سبک و نازک استفاده کنند ، ارائه می دهد. در واقع ، من به شما توصیه می کنم که قبل از خرید به یک فروشگاه آفلاین بروید و این تلفن را در دست بگیرید.

با توجه به اختلاف چند میلیونی قیمت نسخه 5G نسبت به 4G و عدم پوشش دهی مناسب فایو جی در ایران (فقط یک نقطه در تهران ,مشهد و شیراز) پیشنهاد ما به علاقمندان این گوشی خرید شیائومی Mi 11 Lite می باشد که هم اکنون در فروشگاه می باز موجود می باشد.

البته Mi 11 Lite 4G نسبت به نسخه 5G دارای اسپیکر و بازدهی باتری بهتر می باشد.ولی نسخه 5G پردازنده قوی تری دارد. و در باقی موارد مانند دوربین و ظاهر کاملا مشابه هم هستند.

علی قشقایی
ارسال دیدگاه