شارژر 200 وات شیائومی باعث کاهش عمر باطری به میزان 20 درصد می شود

شارژر 200 وات شیائومی

شیائومی در مورد فناوری شارژر 200 وات یا همان هاپیرشارژ که اخیراً معرفی شده است ، یک پرسش و پاسخ انجام داد و از وی سوال شد که آیا شارژ بیش از حد برای باتری بی خطر است؟

در پاسخ شیائومی چند عامل تاثیرگذار در این زمینه گفته شده است.اولین عامل گرمای باتری در هنگام شارژ و همچنین زمان شارژ باطری به عنوان دومین عامل تاثیر گذار شیائومی معرفی شده است.

طبق تخمین آنها,استفاده دائم از هایپرشارژباعث می شود باطری حدود 20٪ ظرفیت خود را پس از 800 بار شارژ از دست بدهد. که اگر هر روز شارژ کامل انجام دهید بیش از دو سال طول خواهد کشید.

برای مثال باطری 5000 میلی آمپری مانند باطری Mi 11 Ultra پس از 800 بار شارژ با هاپیرشارژ شیائومی به 4000 میلی آمپر ظرفیت واقعی کاهش پیدا خواهد کرد.

هاپیرشارژ شیائومی

آیا میزان تضعیف باتری به وسیله شارژر 200 وات شیائومی زیاد است؟

مهم نیست که هر چقدر آهسته باتری را شارژ کنید ، بعد از 800 چرخه باتری تلفن هوشمند شما ضعیف می شود. گرما مقصر شماره یک خراب شدن باتری است. بنابراین چه تلفن خود را به مدت 5 ساعت به شارژر 5 وات یا برای 10 دقیقه به شارژر سریع شیائومی متصل کنید ، این میزان گرمای باتری شما است که  میزان شارژ را کاهش می دهد.

همه باتری ها پس از سالها استفاده مقداری از ظرفیت خود را از دست می دهند.بنابراین با توجه به سرعت جنون آمیز شارژر 200 وات شیائومی ،ارقام تخمینی شیائومی به نظر صحیح و منطقی به نظر میرسد.

علی قشقایی
ارسال دیدگاه