قانون اتحادیه اروپا برای استفاده از پورت USB-C

قانون اتحادیه اروپا براین استفاده از پورت USB-C: کمیسیون اتحادیه اروپا در حال تدوین قانونی هستند که شرکتهارو ملزم می کند تا از یک پورت شارژ واحد یعنی USB-C برای شارژ دستگاه ها استفاده کنند.

اتحادیه اروپا گفته که دلیل این قانون جلوگیری از تولید زباله های الکترونیکی از طریق استفاده از کابل و شارژری هست که موجود دارند. تا نیازی به تولید کابل و شارژر جدید نباشد.

مسئولان این اتحادیه گفتند که ما به اندازه کافی به شرکتها وقت دادیم تا به راه حل معقولی برسند. ولی تا الان به نتیجه مطلوبی نرسیده اند. در نتیجه حالا تصمیم به اجبار این شرکت ها با قانون گذاری دارند.

عمده گوشی های اندرویدی در حال حاضر از پورت USB-C استفاده می کنند. شرکتی که تحت الشعاع این قانون قرار خواهد گرفت اپل خواهد بود که از پورت لایتینگ استفاده می کند.

شرکتها همچنین ملزم هستند استاندارد شارژشون رو طوری طراحی کنند که با بقیه شرکت ها سازگاری داشته باشد. علاوه بر این شرکتها باید به مصرف کنندگان اطلاع بدن که دستگاه خریداری شده دقیقا از چه استانداردهایی برای شارژ استفاده می کند.  همچنین به مصرف کنندگان حق انتخاب خرید گوشی بدون شارژر را بدهند.

قانون اتحادیه اروپا برای استفاده از پورت USB-C

قانون اتحادیه اروپا برای استفاده از پورت USB-C تمامی وسایل الکترونیکی قابل حمل

این قانون جدید فقط مختص گوشی ها نیست بلکه تمام وسایل الکترونیکی قابل حمل از جمله تبلت، هدفون، اسپیکرهای قابل حمل، کنسولهای بازی قابل حمل، دوربین و غیره رو شامل می شود. در صورت اجرایی شدن این قانون همه اونها باید برای شارژ شدن از پورت USB-C استفاده کنند که نیاز به داشتن شارژر و کابل مجزا رو از بین خواهد برد.

 

قانون جدید اتحادیه اروپا برای اجرایی شدن باید در پارلمان اتحادیه اروپا رای بیاورد که باتوجه به سوابق این پارلمان به احتمال زیاد رای خواهد اورد.  این قانون بعد از 2 سال لازم الاجرا می شود.

این قانون اما تنها روی دستگاه هایی که به صورت سیمی شارژ می شوند اثر دارد.دستگاه هایی که تنها به صورت بی سیم شارژ می شوند، مشمول این قانون نخواهند شد. با توجه به شایعه ها  در مورد آیفون های اینده، 2 سال وقت کافی برای اپل هست تا کلا پورتها کنار بگذارد و تنها از شارژر بی سیم MagSafe استفاده کند,در غیر این صورت مجبور است حداقل در اروپا از این قانون تبعیت کند.

علی قشقایی
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه