شیائومی برای اولین بار پرفروش ترین گوشی اروپا شد

پرفروش ترین گوشی اروپا

شرکت شیائومی با پیشی گرفتن از سامسونگ در فروش گوشی در اروپا در سه ماهه دوم سال 2021,اکنون عنوان پرفروش ترین گوشی اروپا را یدک می کشد.

شیائومی ، سازنده گوشی های هوشمند چینی ، همچنان در حال رشد است. پس از پیشی گرفتن از اپل به عنوان دومین فروشنده گوشی های هوشمند در جهان در سه ماهه دوم سال 2021 ، طبق آمارهای جدید استراتژی آنالیتیکس ، این شرکت برای اولین بار به عنوان برترین فروشنده اروپا تبدیل شده است .

شیائومی با 12/7 میلیون گوشی در سه ماهه دوم سال 2021 از سامسونگ پیشی گرفت و 67.1 درصد رشد کرد. فروش سامسونگ در همان مدت 7 درصد کاهش یافت و به 12 میلیون دستگاه رسید.البته این شرکت کره ای همچنان بزرگترین فروشنده تلفن در جهان است.

جدول فروش گوشی ها در سه ماهه دوم 2021 در اروپا

به گفته محققان Strategy Analytics ، فروش کلی گوشی های هوشمند در اروپا در سال 2021 به دلیل بهبودی پس از COVID افزایش یافته است.اپل نیز رشد مناسبی را نشان داده است.

به نظر می رسد تمرکز شیائومی بر قیمت ، به گسترش جذابیت آن در اروپا کمک کرده است. بوریس متودیف ، مدیر بخش Strategy Analytics ، در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: شیائومی در روسیه ، اوکراین ، اسپانیا و ایتالیا موفقیت های بزرگی را تجربه کرده است. مشتریان مشتاق سری Mi و Redmi از گوشی های هوشمند این شرکت هستند.

سقوط هوآوی نیز به رشد شیائومی کمک کرده است.

سامسونگ خوش شانس است!

در یکی از بررسی های اخیر ما در مورد سخت افزار شیائومی ، با نگاه به  Mi 11 این پرچمدار شرکت ، از ارزش گوشی تحت تأثیر قرار گرفتیم. این گوشی در بازارهایی که فروخته می شود کمتر از 799 دلار Galaxy S21 قیمت گذاری شده است. اما از جهات مختلف ، شباهت بیشتری به S19 Ultra با قیمت 1،199 دلار دارد. بزرگترین برداشت من از بررسی Mi 11 این است که سامسونگ خوش شانس است که شیائومی در ایالات متحده گوشی نمی فروشد.

شاید شیائومی پرفروش ترین گوشی اروپا ، اکنون به تهاجم ایالات متحده فکر می کند.

علی قشقایی
ارسال دیدگاه