پذیرش ارز دیجیتال توسط شیائومی,شایعه یا واقعیت

پذیرش ارز دیجیتال توسط شیائومی

پذیرش ارز دیجیتال توسط شیائومی,شایعه یا واقعیت؟ شیائومی،تولیدکننده لوازم الکترونیکی چینی،دخالت این شرکت در اقدام یک شعبه از فروشگاه شیائومی برای شروع پذیرش پرداخت های ارزهای دیجیتال را تکذیب کرد.

یکی از شعب Mi Store پرتغال, چهارشنبه در فیس بوک اعلام کرد که اکنون به مشتریان اجازه می دهد تا با استفاده از پنج  رمزارز ، از جمله BTC ، Ether ( ETH ) ، Tether ( USDT ) ، Dash ( DASH ) و Utrust (UTK) ، پرداخت خود را انجام دهند.

سخنگوی شیائومی متعاقباً به اخبار موجود در شبکه اجتماعی چینی Weibo واکنش نشان داد و تاکید کرد که Mi Store Portugal ارتباط مستقیمی با عملیات شیائومی ندارد. این سخنگو گفت که این شعبه Mi Store پرتغال یک شریک مجاز شخص ثالث است و به طور مستقل در پرتغال فعالیت می کند.

و در پذیرش ارزهای دیجیتال مختار است. اما شرکت شیائومی هنوز برنامه ای برای پذیرش ارزهای دیجینال به طور گسترده ندارد.

شعبه Mi Store پرتغال این اطلاعیه را درتاریخ 6 آگوست,یعنی امروز حذف کرد ، همچنین اطلاعات مربوطه را از وب سایت خود حذف کرد. قبلا اعلام کرده بود که مشتریانش می توانند در هنگام پرداخت گزینه پرداخت رمزنگاری را انتخاب کنند.

گزینه پرداخت جدید از طریق مشارکت با Utrust ، یک پلت فرم پرداخت فناوری بلاک چین در اروپا ، فعال می شود. Utrust در توییتی که در حال حاضر حذف شده است ، گفت: شیائومی دومین تولید کننده بزرگ تلفن در جهان است و اکنون شعبه محلی آنها پول های آینده را می پذیرند.

شیائومی در سه ماهه دوم سال 2021 از غول جهانی گوشی های هوشمند اپل پیشی گرفت و دومین تولید کننده بزرگ تلفن همراه در جهان بود. Mi Store تنها خرده فروش رسمی محصولات دارای مجوز Xiaomi در پرتغال است. این شرکت در حال حاضر شش فروشگاه فیزیکی در سراسر کشور پرتغال دارد و در مرحله توسعه است.

ارزهای دیجیتال در پرتغال

پرتغال در سالهای اخیر به طور مداوم به عنوان یک کشور دوستدار ارزهای رمزنگاری شده در حال رشد بوده است ، زیرا دولت محلی از معاملات خرده فروشی رمزنگاری شده مالیات نمی گیرد. در اوایل سال جاری ، یک شرکت تجاری انرژی محلی پذیرش بیت کوین را  به عنوان پرداخت قبوض برق آغاز کرد.

در مقابل ، چین به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای ضد رمزنگاری جهان مطرح شده است و در اوایل سال جاری سرکوب گسترده ای را در سراسر کشور علیه استخراج ارزهای رمزپایه و معاملات رمزنگاری آغاز کرده است.

باید صبر کنیم و ببینیم پذیرش گسترده  ارز دیجیتال توسط شیائومی با وجود ممنوعیت ها در چین چقدر امکان پذیر هست؟

علی قشقایی
ارسال دیدگاه